This is default featured post 1 title

Go to Blogger edit html and find these sentences.Now replace these sentences with your own descriptions.

This is default featured post 2 title

Go to Blogger edit html and find these sentences.Now replace these sentences with your own descriptions.

This is default featured post 3 title

Go to Blogger edit html and find these sentences.Now replace these sentences with your own descriptions.

This is default featured post 4 title

Go to Blogger edit html and find these sentences.Now replace these sentences with your own descriptions.

This is default featured post 5 title

Go to Blogger edit html and find these sentences.Now replace these sentences with your own descriptions.

22 Şubat 2011 Salı

21 Şubat 2011 Pazartesi

2011 YILI MOTORLU TAŞIT VERGİSİ FİYAT LİSTESİ

Motorlu Taşıtlar Vergisi bir önceki yıla nazaran %7,7 oranında zamlandı.
Kim ne kadar vergi ödeyecek?
* Otomobil, motosikletler, cip ile minibüslerin vergisi, aracın yaşına ve motor silindir hacmine bakılarak hesaplanmaktadır.
* Otomobil ve ciplerin 2011 yılı MTV tutarı en düşük 48 TL iken en yüksek 15 bin 820 TL olarak hesaplandı.
* Kamyon ve kamyonetlerin vergisi, araçların ağırlığı ve yaşına bakılarak hesaplanıyor. Bu araçların 2011 yılı vergisi, en düşük 155 TL iken en yüksek 2 bin 369 TL.
* Otobüslerin vergisi ise koltuk sayısına ve yaşına göre belirleniyor. Otobüslerin 2011 yılı vergisi en düşük 346 TL iken en yüksek 2 bin 105 TL.
FAZLA VERGİ ÖDÜYORSANIZ DİKKAT!
Bilindiği üzere Motorlu Taşıtlar Vergisi yılda Ocak ve Temmuz ayları olmak üzere iki eşit taksitle ödenir. Ancak 2011 Ocak ayı ilk vergi taksidinizi ödemeden önce fazla vergi ödeyebileceğiniz ihtimalini değerlendirip yazımızın devamını dikkatle okuyun.                                      MTV indirimi                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                  

MOTORLU TAŞIT VERGİSİ İNDİRİMİNDEN YARARLANMAK İÇİN NELER YAPMALIYIZ?

MTV, yani Motorlu Taşıtlar Vergisi indiriminden faydalanmak için ne yapılacak? MTV indirimi için gerekli belgeler nelerdir?  MTV İNDİRİMİNDEN FAYDALANMAK İÇİN NE YAPMALIYIZ?
1. Öncelikle aracınızın güncel kasko değerinin %5′ini hesaplayın (Kasko değerini 100 ile çarptıktan sonra 5′e bölün).
2. Resimdeki tablodan aracınıza uygun olan vergi miktarını hesapladığınız %5′lik değer ile kıyaslayın.
3. Eğer hesapladığınız değer tablodaki değerden zaten daha düşük ise yapılacak bir şey yok. Güncel MTV ilk taksidinizi ödeyin. Ancak tablodaki değer hesapladığınız %5′lik değerden fazla ise bu durumda bir alt kademedeki vergi miktarını ödeyebilirsiniz. Eğer o da fazla ise bu sefer ikinci alt kademedeki vergi miktarını ödeme imkanına sahipsiniz.
MTV İNDİRİMİ İÇİN GEREKLİ BELGELER NELERDİR?
* 2011 yılında indirimli MTV tarifesinden yararlanabilmek için, yetkili sigorta acenteleri tarafından düzenlenen “bildirim formu” ile vergi dairesine başvuruda bulunulması gerekiyor. Başvuruda bulunmayanlar bu avantajdan yararlanamıyorlar.
* Araçlarını, kasko sigortası yaptırmayanlar da “MTV indirimi” uygulamasından yararlanamıyorlar.
Bu içerik mtv indirimi, mtv indirim formu, mtv indirimi 2011, mtv kasko indirim formu, kasko değerinden vergi indirimi nasıl yapılabilir, mtv bildirim formu, mtv indirimi belgesi, mtv indirimi nasıl yapılır, mtv indirimi nedir?, mtv indiriminden, vergi indiriminde için gerekli evraklar, dogan slx mtv, mtv indirim için istenen belgeler, mtv indirim formu 2011, mtv bildirimi, mtv 5 indirim formu, motorlu taşıtlar vergisi indirim konusu yapılabilir mi, motorlu taşıtlar vergisi için gerekli belgeler, M T V BİLDİRİM FORMU, kaskolu araçlarda vergi indirimi GEREKLİ BELGELER konularını barındırır.

DRİFT NEDİR?

Drift nedir, hangi modifiyelere gereksinim duyulur? Dünyada ve Türkiye’de drift yarışları.. Drift için hangi teknikler kullanılmaktadır ve drift nasıl yapılır?
Drift ilk olarak 1980’li yıllarda Japonya’da ortaya çıkmıştır, araçların virajlarda arka bölgelerini kaydırarak bol virajlı alanlardan oluşan ve şov amaçlı yarışma veya faaliyetlerdir. Drift bir spor değil, bir gösteridir. Drifte katılan araçlar özel modifiye işlemi uygulanmış araçlardır. Özellikle tekerlek, jant, debriyaj ve diferansiyel gibi parçalarının modifiyesinin çok iyi olması gerekir.
Drift yarışlarına katılan kişiler el freni, limit frenaj, debriyaj tokatlama gibi birçok yöntem kullanmaktadır fakat arabanının modifiyesi veya kullanılan yöntemlerden ziyade sürücünün tecrübesi de önemli bir faktördür. Dar sokak araları ve virajlı yollara sahip alanlarda yapılan yarışlarda sürücü çok önemlidir. Drift yarışları konusunda Dünyanın hiçbir bölgesinde resmi ve yasal bir organizasyon düzenlenmemektedir. Çeşitli yerel organizasyonlar düzenlenmektedir ve tutkunları tarafından sıkıca takip edilmektedir. Dünyanın birçok yerinde drift yarışları gayri resmi şekilde geceleri sokaklarda kendi canlarını ve başkalarının canlarını riske atarak düzenlenmektedir. Bu konudaki isteğimiz bu yarışların bir kuruş aracılığıyla organize edilip güvenli bir şekilde düzenlenmesi ve bir spor dalına dönüştürülmelisidir.
Türkiye’de drift yarışlarına ilginin gün geçtikçe artması baz alınarak, bu yarışların kuruluşlar aracılığıyla resmi ve çeşitli kurallara uyularak yapılması bu yarışın risklerini en aza indirecektir. Bu organizasyonunun ülkemizde yapılması futbol maçları gibi keyif verici bir hobi veya aktivite olacaktır.
Bu içerik spor organizasyonları nasıl yapılır, spor organizasyonu nasıl yapılır, çeşitli oto drift izle, sokak yarışları nasıl düzenlenir, modıfıye dogan drıft yarısları, istanbul drift nerede yapılır, drift yarışı nedir, drift yarış kuralları, drift nerede öğrenilir, drift nasıl öğrenilir, draft yarışları nedir, doğan drıft yarısları, dogan drift nasıl yaparım, türkiyede dirift yapılan araçlar konularını barındırır.

20 Şubat 2011 Pazar

2. EL ARABA ALIRKEN DİKKAT EDİLMESİ GERKENLER

İkinci el otomobil alacaksanız dikkat edin paranızı uyanık dolandırıcılara kaptırmayın..

* Ucuza alıyorum diye sevinmeden önce, şüpheci olun ve paranızı uyanıklara kaptırmayın.

* Kiraladıkları arabaları satmak için açık pazara çıkan uyanıklar, satmasa bile zaman zaman ‘Tamam anlaştık’ diye kaparo alma yoluna da gidebiliyor.

* Alacağınız otomobilin sicilini çok iyi araştırın.

* Sicilini araştırmadığınız otomobil için kesinlikle kapora vermeyin.

* Otomobili bir tamirciye veya kaportacıya mutlaka gösterin.

* Almadan önce bir deneme sürüşü yapın.

İKİNCİ EL ALIRKEN DİKKAT EDİLECEK 10 NOKTA

Alacağınız otomobilde hangi özellikleri arıyorsunuz? En çok neye önem veriyorsunuz? Her şeyden önce, alacağınız otomobil sizi mutlu edecek mi? Bütçenize uygun otomobili buldunuz ama, bu otomobil ihtiyaçlarınızı karşılıyor mu? Karar vermeden önce şu noktaları iyi araştırın:

TİP: Almak istediğiniz otomobilin tipini belirlerken, hangi amaçlara yönelik olarak kullanmak istediğinizin netlik kazanmış olması gerekir. Buna göre spor, orta halli veya lüks, üstü kapalı veya açılır, iki, dört veya daha fazla kapılı, önden, arkadan veya dört tekerlekten çekişli, küçük, orta veya büyük gibi seçenekler arasında karar vermeniz gerekiyor.

FİYAT: Öğrenmeniz gereken en önemli şey, aracın yalın ve eklemeyi düşündüğünüz opsiyonlarla birlikte fiyatı. Çünkü, bu sizin doğru karar vermenizi sağlar. Kararlar genelde bütçe sınırlarını zorlar. Bu durumda aylık taksitleri tekrar gözden geçirip kredi olanaklarını araştırın.

PERFORMANS: Turbo şarjlı ve diğer yüksek performanslı araçları alırken daha dikkatli olun.

HIZ: Eğer hız yapmaktan hoşlanıyorsanız, aday araçların ne kadar hız yapabildiklerini de öğrenin.

YENİLİKÇİLİK: Önceliği; yeni teknolojileri uygulayan, güvenlik araştırması yapan markalara verin.

ZEVK: Alacağınız otomobilden hoşlanmalısınız. ‘İlk görüşte kanım kaynadı’ diyeceğiniz aracı alın.

GÜVENLİK: Boyutları büyük ve daha ağır araçların güvenliği daha yüksek olmaktadır.

SERVİS: Aracın yeterli servis ağı ve yedek parça sağlama kolaylığına sahip olduğundan emin olun.

Yüksek performanslı, elektroniği fazla, turbo şarjlı otoların tamir masrafı daha fazla olur.

AKSESUAR: Aksesuardan hoşlanıyorsanız, aksesuarı bol olan marka ve modelleri dikkate alabilirsiniz.

YENİ Mİ İKİNCİ EL Mİ: Bütçeniz elveriyorsa, yeni otomobil almalısınız. Yeni otomobil, üretici firma garantisi altında ve sizinle hayata başlayacağından, geçmişi hakkında endişe duymazsınız.                                                                        ARAÇ KAZASI SORGULAMA:    Sistemle, araç sahipleri, ikinci el araç alacak olanlar ya da kaza mağdurları, ”5664”e mesaj atarak, aracın kaza ve hasar durumuna ilişkin birkaç saniyede bilgi alabiliyor. Servis, aracın sigorta ve poliçe bilgilerine de ulaşmayı sağlıyor.
TRAMER Müdürü Mehmet Üst, AA muhabirine yaptığı açıklamada, Turkcell ve Vodafone operatörlerinde aktif olan sistemle, vatandaşlara saniyeler içinde istedikleri bilgiyle geri dönüş yaptıklarını söyledi.
Sistemin aracın mevcut plakasından şasi numarasını tespit ettiğini ifade eden Üst, ”Aracın şasi numarasından hasar geçmişi araştırılıyor. Plaka ne kadar değişmiş olursa olsun, o şasiye ait aracın hasar geçmişine bakılıyor ve kullanıcılara saniyeler içinde cevap veriliyor. Sistemde trafik sigortalarında 2003 yılı ve sonrası, kaskolarda da 2004 yılı ve sonrası araçlar yer alıyor” dedi.
Sistemin trafikteki tüm araçları kapsamadığına dikkati çeken Üst, araçların yüzde 91′inin trafik sigortası bulunduğunu belirtti.
Üst, sistem devreye alındığında, günde ortalama 20 bin sorgulama yapılmasını beklediklerini, çünkü yılda 3 milyon aracın el değiştirdiğini, bunların 2-3 kez sorgulanmasıyla bu rakama çıkılabileceğini düşündüklerini, ancak şu anda günlük 5 bin civarında sorulama yapıldığını anlattı.
İKİNCİ ELDE ALDATMANIN ÖNÜNE GEÇİLDİ
Sistemin hasarlı araçların gerçek piyasasını ortaya çıkarması açısından yararlı olduğunu belirten Üst, sistem devreye alınmadan önce hasarlı ve pert olmuş araçları hasarsız diye satanlar bulunduğunu, sistemin söz konusu kişilere fırsat vermediğini söyledi.
Sistemle ikinci el satışlarında aldatmanın önüne geçildiğine dikkati çeken Üst, şunları söyledi:
”Artık hasarsız diye satamayacaklar. Bu da vatandaşın yararına. Bunları disipline etti diyebiliriz. Şimdi artık kimse aracının hasarını gizleyemeyecek. Sistem, tüketici lehine doğru bir piyasanın oturmasını sağlayacak önemli projelerden bir tanesi. Gerçekten hasarlı araçların hasarsız diye satışı çok oluyordu. Vatandaş mağduriyete uğruyordu. Bilinilirlik arttıkça hasarlı aracın satış fiyatı ile hasarsız aracın satış fiyatı ortaya çıkacak.”
”BABAM BİLE BİLMİYOR ÇARPTIĞIMI SİZE Mİ KALMIŞ”
Sistemin devreye girmesiyle, aracının hasarının bilinmesini istemeyenlerden, telefon, mail ya da mektup aracılığıyla ilginç tepkiler aldıklarını belirten Üst, şunları anlattı:
”Benim aracımın değerini düşürdünüz’ diye absürt telefonlar ya da mesajlar geliyor. ‘Babam bile bilmiyor hasarını, size mi kalmış’, ‘tam aracımı satıyordum, değerini düşürdünüz’, ‘hasarımı oradan siler misiniz’, ‘benim aracımın bilgilerini başkalarına neden veriyorsunuz’, ”TRAMER Bey diye biri var mı orada?’ gibi yüzlerce şikayet alıyoruz.
Bu anlamda baktığımızda projenin ne kadar doğru olduğunu gösteriyor. Çünkü haksız kazanç elde eden, vatandaş da olsa karşı mağduriyetleri önlemesi adına bizi sevindiriyor. Şu anda ne Avrupa, ne de dünyada tam benzeri bir uygulama yok. SMS ile bir tek Amerika’da böyle bir uygulama var ama bizdeki gibi tam merkezli bir veritabanından veren başka bir ülke yok.”

Sisteme halkın ilgi gösterdiğine dikkati çeken Üst, ”2009 yılı Ağustos ayından itibaren 1 milyon 82 bin 284 SMS gönderilmiş. 1 milyon 23 bin 788′i hasar sorgulaması, 38 bin 950′si kaza tutanağı sorgusu, 8 bin 545′i poliçe, 635′i mağdur sorgulama. Sorgulamaların yüzde 95′i hasar sorgusundan oluşuyor. Sigortalarım Servisi için 10 bin 283 SMS atılmış. 285 bin 749 adet hatalı mesaj gönderilmiş, toplamda 1 milyon 376 bin 540 adet sorgu yapılmış” şeklinde konuştu

17 Şubat 2011 Perşembe

ARAÇ KAZASI SORGULAMA

Sistemle, araç sahipleri, ikinci el araç alacak olanlar ya da kaza mağdurları, ”5664”e mesaj atarak, aracın kaza ve hasar durumuna ilişkin birkaç saniyede bilgi alabiliyor. Servis, aracın sigorta ve poliçe bilgilerine de ulaşmayı sağlıyor.
TRAMER Müdürü Mehmet Üst, AA muhabirine yaptığı açıklamada, Turkcell ve Vodafone operatörlerinde aktif olan sistemle, vatandaşlara saniyeler içinde istedikleri bilgiyle geri dönüş yaptıklarını söyledi.
Sistemin aracın mevcut plakasından şasi numarasını tespit ettiğini ifade eden Üst, ”Aracın şasi numarasından hasar geçmişi araştırılıyor. Plaka ne kadar değişmiş olursa olsun, o şasiye ait aracın hasar geçmişine bakılıyor ve kullanıcılara saniyeler içinde cevap veriliyor. Sistemde trafik sigortalarında 2003 yılı ve sonrası, kaskolarda da 2004 yılı ve sonrası araçlar yer alıyor” dedi.
Sistemin trafikteki tüm araçları kapsamadığına dikkati çeken Üst, araçların yüzde 91′inin trafik sigortası bulunduğunu belirtti.
Üst, sistem devreye alındığında, günde ortalama 20 bin sorgulama yapılmasını beklediklerini, çünkü yılda 3 milyon aracın el değiştirdiğini, bunların 2-3 kez sorgulanmasıyla bu rakama çıkılabileceğini düşündüklerini, ancak şu anda günlük 5 bin civarında sorulama yapıldığını anlattı.
İKİNCİ ELDE ALDATMANIN ÖNÜNE GEÇİLDİ
Sistemin hasarlı araçların gerçek piyasasını ortaya çıkarması açısından yararlı olduğunu belirten Üst, sistem devreye alınmadan önce hasarlı ve pert olmuş araçları hasarsız diye satanlar bulunduğunu, sistemin söz konusu kişilere fırsat vermediğini söyledi.
Sistemle ikinci el satışlarında aldatmanın önüne geçildiğine dikkati çeken Üst, şunları söyledi:
”Artık hasarsız diye satamayacaklar. Bu da vatandaşın yararına. Bunları disipline etti diyebiliriz. Şimdi artık kimse aracının hasarını gizleyemeyecek. Sistem, tüketici lehine doğru bir piyasanın oturmasını sağlayacak önemli projelerden bir tanesi. Gerçekten hasarlı araçların hasarsız diye satışı çok oluyordu. Vatandaş mağduriyete uğruyordu. Bilinilirlik arttıkça hasarlı aracın satış fiyatı ile hasarsız aracın satış fiyatı ortaya çıkacak.”
”BABAM BİLE BİLMİYOR ÇARPTIĞIMI SİZE Mİ KALMIŞ”
Sistemin devreye girmesiyle, aracının hasarının bilinmesini istemeyenlerden, telefon, mail ya da mektup aracılığıyla ilginç tepkiler aldıklarını belirten Üst, şunları anlattı:
”Benim aracımın değerini düşürdünüz’ diye absürt telefonlar ya da mesajlar geliyor. ‘Babam bile bilmiyor hasarını, size mi kalmış’, ‘tam aracımı satıyordum, değerini düşürdünüz’, ‘hasarımı oradan siler misiniz’, ‘benim aracımın bilgilerini başkalarına neden veriyorsunuz’, ”TRAMER Bey diye biri var mı orada?’ gibi yüzlerce şikayet alıyoruz.
Bu anlamda baktığımızda projenin ne kadar doğru olduğunu gösteriyor. Çünkü haksız kazanç elde eden, vatandaş da olsa karşı mağduriyetleri önlemesi adına bizi sevindiriyor. Şu anda ne Avrupa, ne de dünyada tam benzeri bir uygulama yok. SMS ile bir tek Amerika’da böyle bir uygulama var ama bizdeki gibi tam merkezli bir veritabanından veren başka bir ülke yok.”

Sisteme halkın ilgi gösterdiğine dikkati çeken Üst, ”2009 yılı Ağustos ayından itibaren 1 milyon 82 bin 284 SMS gönderilmiş. 1 milyon 23 bin 788′i hasar sorgulaması, 38 bin 950′si kaza tutanağı sorgusu, 8 bin 545′i poliçe, 635′i mağdur sorgulama. Sorgulamaların yüzde 95′i hasar sorgusundan oluşuyor. Sigortalarım Servisi için 10 bin 283 SMS atılmış. 285 bin 749 adet hatalı mesaj gönderilmiş, toplamda 1 milyon 376 bin 540 adet sorgu yapılmış” şeklinde konuştu

16 Şubat 2011 Çarşamba

KARTEL YAĞ DEPOSU

KARTEL YAĞ DEPOSUNUN GÖREVLERİ:                               +Kartel deposu yağı depolamaya yarar motor bloğunun en alt kısmında bulunmaktadır yağ motor bloğunda devir daim yapması için yağ pompası yağı kartel deposundan çeker. Araba  durduğu zamanda yağ motor bloğundan süzülerek tekrar kartelde toplanır.                                                                                           +Bir başka görevide yağı soğutmaktır. Bu görevini  kartel motorun alt kısmında olduğu için aracın hareket  esnasında rüzgar kartel bloğuna çarpar  çarpmasıyla kartelde bulunan yağda sogumaya başlar.
 + Yağın içindeki metal parçalarını temizlemeye yarar. Bunu kartel tapası yardımıyla yapar. Kartel tapasının ucunda  bulunan mıknatıslı kısım yağın içinde bulunan motorun aşınmasıyla oluşan metal parçacıklarını kendi üstüne çekerek temizler.                                                                                           KARTELİN  PARÇALARI                                                    1.KARTEL BLOĞU 2. KARTEL TAPASI 3. KARTEL CONTASI          

ROT BALANS AYARI

                 
Statik ve Dinamik Balans:
Tekerleklerin balans ayarları iki aşamada gerçekleştirilir.

Statik ve dinamik ayarları sabit balans makinesinde yapıldıktan sonra tekerlekler monte edilip bilye, kampana veya disklerle birlikte dönerken son balans işlemi yapılır.

Statik ve dinamik balans ayarları için tekerlekler sökülerek sabit balans makinesine bağlanır.

Ancak balans ayarı işlemine başlanmadan önce jantlarda herhangi bir hasar olup olmadığı kontrol edilir ve lastik hava basınçları fabrikanın öngördüğü değerlere getirilir.

Eğer jantta bir eğrilik veya hasar varsa bunun düzeltilmesi ya da yeni bir jant alınması gerekir.

Lastik hava basınçları farklı değerlerdeyken yapılan balans ayarı, lastik havaları fabrika ölçülerine getirildiğinde yine ayarsızlık meydana getirir.

Bilgisayarlı sabit balans makinesine bağlanan tekerleğin hafif olan kısmı ve ne kadar kurşun ağırlık takılması gerektiği ekranda görülür.

Gerekli ağırlık takıldıktan sonra tekrar döndürülen tekerleğin ağırlık dağılımı tam olarak dengelendikten sonra işlem tamamlanır.

Bu işlem dört tekerleğe de ayrı ayrı yapıldıktan sonra tekerlekler araca monte edilir.

Son balans işlemi için kullanılan makinenin tekerleği döndüren kısmı belirli bir dönme devrine ulaştığında makine üzerindeki bir lamba belli aralıklarla yanıp sönmeye başlar.

Lastikten yansıyan ışığın makine üzerindeki optik bir sensör tarafından okunmasıyla yine hafif olan bölge tespit edilip gerekli kurşun ağırlık takılarak balans ayan tamamlanır
ROT ve BALANS AYARLARI:
* Düz yolda direksiyon avuç içinden hafifçe bırakıldığında araç sağa veya sola doğru sapma gösteriyorsa;
* Virajlarda ön tekerleklerden aşırı sürtünme velastik sesi geliyorsa;
* Arka tekerlekler, ön tekerleklerin izini takip etmiyor, aracın yanlamasına yol aldığı hissedilkiyorsa;
* Tekerlekler ve aracın burun kısmı tam karşıyı gösterirken direksiyon simidi olması gerekenden farklı bir konumda duruyorsa ROT Ayarları bozulmuş veya fabrika ayarlarından sapmış...

* Süratli sürüşte aracın direksiyon simidi elinizin içerisinde titriyorsa ve hissedilir vuruntular varsa lastik ve jantlar sağlıklı olarak dönmüyor demektir ve BALANS Ayarları bozulmuş veya fabrika ayarlarından sapmış demektir.

Bu ayarlar, aracın yol tutuş ve frenlenmesinde hayati önem taşır.

Tümsek, Kasis ve Çukurlarla dolu bozuk yol şartları göz önüne alınarak araç ayar bozukluğu belirtileri gösterdiğinde yetkili bir servise müracaat etmek can güvenliğiniz, aracın ekonomik ömrü ve yakıt tasarrufu konularında şarttır.

Araçlara önce BALANS Ayarı, sonra ROT Ayarı yapılır.BALANS AYARI:
Bilgisayarlı sistemlerin hata oranı çok düşük hatta sıfırdır.

Jant ve Lastik olmak üzere 2 parçadan oluşan tekerleklerimizin herhangi birinde olabilecek yapısal dengesizlik, tekerleğin tam bir daire çizmesini engeller ve yumurta şekli benzeri hareket sağlar.

Tekerlek yukarı-aşağı doğru dengesiz dönüyorsa, yani dönüş sırasında zıplama oluyorsa statik balans ayarı; sağa sola doğru dengesiz bir dönüş varsa, ve tekerlek yalpalıyorsa dinamik balans ayarı yapılması gerekir

NELER YAPILIYOR?



Rot-balans ayarı yaptırmak için servise giren araç, önce düzgünce yanaştırılıp lastiklerin durumuna bakılıyor. Sonra, ekseninde çevrilmek suretiyle jantta vuruk veya lastiklerde tel kırıklığı olup olmadığı gözden geçiriliyor. Sökülen lastikler bilgisayarla balans makinesinde 55 kilometre hızla döndürülüp ayar ediliyor. Zamanla aşınmadan dolayı dengesi bozulmuş lastiklerin iş görmeleri için jant kenarına kurşun çakılıyor. Dışa statik, içe dinamik tesirli ağırlıklar konuluyor. Bunlar 5 gramla 60 gram arasında değişiyor.

Artan hızlarda direksiyonda meydana gelen titremeler, aracın balans ayarı istediğini gösteriyor. Patlayan lastiğe yapılan yama bile balans ayarı gerektirebiliyor. Rot-balans ayarı üzerine yaptığı çalışmalarla kazandıkları deneyimleri anlatan Abdullah Akyüncü ve Hasan Tazegül ustalar, lastiklerin çelik kuşaklı olduğunu, ön lastiklerin arkayla değiştirilebileceğini, çünkü lastik döndükçe kendine göre yön yaptığını, çapraz değişim yapıldığında ise bu yüzden kendi çelik kuşağını tahrip ederek tel kırdığını belirtiyorlar.


ROT AYARI



Balans ayarından çıkmış araç bu kez rot kanalına giriyor. Tekerlekleri boşaltılan araç oynak döner tabloya oturtuluyor ve rot ayarına başlanıyor. Tekerlekleri sallamak suretiyle ön takımın sağlamlığı kontrol edilirken, rotiller, rot başları, amortisörler, süspansiyon durumu ve öteki yürüyen aksamla ilgili hassas noktalar gözden geçiriliyor. Tekerlekler üzerine takılan sensörlerle bilgisayar ekranında aracın durumu bir kez daha görüldükten sonra, norm dışına çıkmış ön ve arka rot açılarıyla kamber kastel açıları fabrika çıkış ölçülerine uygun hale getiriliyor.


ÖNERİLER TAVSİYELER

Uzman Murat Mermer de sihirlitur okurlarına bu konuda bazı tavsiyelerde bulunuyor. Ön lastiklerin havası noksansa, arka lastiklerde de titreşim meydana gelebiliyor. Düşük hava nedeniyle yüksek hızda araç gezme yaparak performansının eksildiğini belli ediyor. Bu gibi hallerde fren gerektirdiği biçimde görev yapmıyor ve aracın kaymasına neden oluyor. Ayrıca, düşük havalı lastikle girilen vi
.

ROT AYARI:
Rot ayarının ilk aşamasında otomobilin hayati parçalarından olan ön takım elemanları kontrol edilir, boşluk yapan, gevşeyen ya da ömrünü tamamlayan varsa öncelikle bu problemlerin giderilmesi ve sözkonusu parçaların yenilenmesi gerekir.
Rot ayarı tekerlek balans ayarından sonra yapılır.
Oldukça kısa bir sürede hatasız olarak rot ayarı yapılabilen bilgisayarlı makinelerin aparatları ön tekerleklere doğru şekilde bağlanmalıdır.
Bilgisayar ekranındaki değerler fabrika değerlerine gelinceye kadar kamber, kaster, toe açıları ayarlandığında rot ayarı tamamlanmış olur.

BİLGİSAYARLI ROT - BALANS SİSTEMLERİ:

Rot - Blans ayarlarının yaptırılacağı serviste bilgisayarlı sistemlerin olması çok önemlidir.
Özellikle yeni model otomobillerde çok hassas olan ön takım ayarlarının fabrika ölçülerine getirilmesi için bilgisayarlı sistemler idealdir.
Eski sistem ayar makinelerinde hata oranı ayarı yapan kişinin kişisel becerisiyle de değiştiğinden bu konuda da uzman kişilerin seçilmesi yerinde olacaktır rajda lastik, yanağını altına alarak yapısını bozuyor, hatta içindeki tellerin kırılmasına yol açıyor. Gereğinden fazla hava basılan lastikler ise aracı sürekli zıplatarak ön takıma zarar veriyor. Bu halde de lastik dişleri yolu iyi kavrayamıyor. Bozuk yollar ve kaldırımlara sert çıkışlar, ön takımda parça değişimini gerektiriyor. Buda zamanla otomobilin oturmasına, dolayısıyla yürüyen aksam ölçülerinin değişmesine yol açıyor. Tüm bu nedenler yüzünden de araç, rot-balans ayarına gereksinim hissettiriyor.             
.
                                                                                                                                                                                                       

15 Şubat 2011 Salı

JANT MODELLERİ

    
  
  
    
                                                                                                                                                                                                             

BOYA KORUMA VE CİLA PASTA NEDİR

BOYA KORUMA VE CİLA PASTA NEDİR:                                                                                     Metalik boyanın anlamı boyanın üzerinde vernik olmasıdır, yani aracınızın rengini veren boya tabakasının üzerinde ayrıca bir vernik tabakası vardır. Opak boyada ise vernik boyanın içine yedirilmiştir parlaklığını buradan alır. Evinizin parkeleri mobilyalardan masadan vs den çizildiğinde nasıl sistre yaptırıyorsunuz ve çizikler yok oluyor pasta işlemide budur. Hepinizin bildiği gibi bu işlem sırasında parkenizin üstünden bir katman alınır ve siz her yeri toz içerisinde bulursunuz (ki talaş formatındadır) Pasta sırasında da aynı işem aracınızda olur fakat su ile yapıdığından ortalık tozlanmaz su ile akıp gider, ama kuru yapılabilen bir işlem olsaydı işte o üst katman verniğinizin ortada toz gibi uçtuğunu görürdünüz. Metalik boyada bu işlem sırasında, aracınızın boyası beze, uygulama yapılan alete (Spiral makinesi) çıkmaz çünkü üzerindeki şeffaf vernik tabakasını inceltirsiniz ve boya katmanına ulaşmadan işlem biter, fakat verniğiniz incelmiş olur. Kılcal çizikler boyanızın değil verniğinizin üzerinde olurlar. Dikkat edilmesi gereken nokta tamam o zaman boyama bir şey olmuyor sürekli yaptırayım değildir, çünkü verniğiniz aracınızın boyasının ayrılmaz bir parçasıdır. Genelde Eski reno 9 lar ve tempalar üzerinde görmeye alışkın olduğumuz güneş yanığı olmuş, bayam soldu vs. problemeleri işte bu vernik tabakasının zamanla incelmesi ve bir süre sonra tamamen yok olmasıdır. Boyanızın parlaklığını bu vernik tabakası verir, eğer aracınıza her ufak çizikte pasta uygulatırsanız bir süre sonra gerçek boyanıza kadar verniği aldırırsınız ve geri dönüşü sadece tekrar aracın boyanmasıdır. Opak renklerde ise boyanızın çıktığını direk görürsünüz çünkü vernik tabakası yoktur.

Cilalama işlemi bir nevi boya korumadır, fakat boya koruma için kullanılan malzemeden daha niteliksiz bir malzemedir. Cilalama işleminden sonra aracınız parlar fakat bu parlama en fazla 1-2 ay olur. Cila aracın üzerinde fazla tutunamaz yıkama ve güneşin etkisi ile akar gider. Boya koruma ise araç üzerine daha çok yapışır ve kalitesine göre 1-2 yıl kadar dayanır.

Cila ya da boya koruma hiç bir şekilde aracınızın boyasına zarar vermez, pasta gibi boya üzerindeki katmanın alınması değil tam tersi boya üzerine katman ilave edilmesidir.

Forumda bir çok arkadaşın söylediği kendiniz yapın o kadar para vermeyin ise yanlıştır. Birincisi bu işlemler düzgün uygulama yapılan bir yerde özel aletler ile yapılır siz asla elinizle bu işlemi yapamazsınız, homojen olarak boyanıza yediremezsiniz, çok güzel yaptığını iddia eden arkadaşlar cilanızı kendiniz yapın sonra aracınızı güneşin altına çekin ve boyanızın üzerindeki dalgalı gölgeleri izleyin.

Aracınızın üzerinde bulunan çizik eğer tırnağınıza takılacak kadar derinse hiç uğraşmayın çaresi pasta değildir. Düşünün bir çizik nasıl yok olur? Çiziğin yok olması demek çiziğin çevresinin çizik ile aynı seviyeye gelmesi demektir. Çünkü siz pasta işlemi sırasında çiziği doldurmuyorsunuz, çiziğin çevresini çiziğin derinliği ile eşitliyorsunuz. Eğer çizik tüm boya ve vernik tabakanızı yok edecek kadar derinse ve altında aracın astarını, veya sacını görüyorsanız bu çiziğin çevresini astara kadar kazıyarak(pasta) çiziği yok edebilirsiniz !!!!!

Kuş pisliği boya koruma olan bir arabada size sadece zaman kazandırır, asla sürekli bir koruma sağlamaz. Koruma olmayan bir arabada kuşun cinsine bağlı olarak boyaya zarar verme süresi 6 saat-2 gün iken koruma olan bir arabada bu süre 2 gün-5 gündür. Görür görmez üşenmeyin temizleyin. Önce pisliğin üzerine su döküp bir süre bekleyin, daha sonra bastırmadan dairesel hareketler ile biraz silin ve tekrar su dökün biraz daha silin çıkana kadar bu işleme böyle devam edin, asla fazla bastırmayın veya pisliği yaymayın. Acele ederseniz pislikçıkar çizik kalır.Metalik boyanın anlamı boyanın üzerinde vernik olmasıdır, yani aracınızın rengini veren boya tabakasının üzerinde ayrıca bir vernik tabakası vardır. Opak boyada ise vernik boyanın içine yedirilmiştir parlaklığını buradan alır. Evinizin parkeleri mobilyalardan masadan vs den çizildiğinde nasıl sistre yaptırıyorsunuz ve çizikler yok oluyor pasta işlemide budur. Hepinizin bildiği gibi bu işlem sırasında parkenizin üstünden bir katman alınır ve siz her yeri toz içerisinde bulursunuz (ki talaş formatındadır) Pasta sırasında da aynı işem aracınızda olur fakat su ile yapıdığından ortalık tozlanmaz su ile akıp gider, ama kuru yapılabilen bir işlem olsaydı işte o üst katman verniğinizin ortada toz gibi uçtuğunu görürdünüz. Metalik boyada bu işlem sırasında, aracınızın boyası beze, uygulama yapılan alete (Spiral makinesi) çıkmaz çünkü üzerindeki şeffaf vernik tabakasını inceltirsiniz ve boya katmanına ulaşmadan işlem biter, fakat verniğiniz incelmiş olur. Kılcal çizikler boyanızın değil verniğinizin üzerinde olurlar. Dikkat edilmesi gereken nokta tamam o zaman boyama bir şey olmuyor sürekli yaptırayım değildir, çünkü verniğiniz aracınızın boyasının ayrılmaz bir parçasıdır. Genelde Eski reno 9 lar ve tempalar üzerinde görmeye alışkın olduğumuz güneş yanığı olmuş, bayam soldu vs. problemeleri işte bu vernik tabakasının zamanla incelmesi ve bir süre sonra tamamen yok olmasıdır. Boyanızın parlaklığını bu vernik tabakası verir, eğer aracınıza her ufak çizikte pasta uygulatırsanız bir süre sonra gerçek boyanıza kadar verniği aldırırsınız ve geri dönüşü sadece tekrar aracın boyanmasıdır. Opak renklerde ise boyanızın çıktığını direk görürsünüz çünkü vernik tabakası yoktur.

Cilalama işlemi bir nevi boya korumadır, fakat boya koruma için kullanılan malzemeden daha niteliksiz bir malzemedir. Cilalama işleminden sonra aracınız parlar fakat bu parlama en fazla 1-2 ay olur. Cila aracın üzerinde fazla tutunamaz yıkama ve güneşin etkisi ile akar gider. Boya koruma ise araç üzerine daha çok yapışır ve kalitesine göre 1-2 yıl kadar dayanır.

Cila ya da boya koruma hiç bir şekilde aracınızın boyasına zarar vermez, pasta gibi boya üzerindeki katmanın alınması değil tam tersi boya üzerine katman ilave edilmesidir.

Forumda bir çok arkadaşın söylediği kendiniz yapın o kadar para vermeyin ise yanlıştır. Birincisi bu işlemler düzgün uygulama yapılan bir yerde özel aletler ile yapılır siz asla elinizle bu işlemi yapamazsınız, homojen olarak boyanıza yediremezsiniz, çok güzel yaptığını iddia eden arkadaşlar cilanızı kendiniz yapın sonra aracınızı güneşin altına çekin ve boyanızın üzerindeki dalgalı gölgeleri izleyin.

Aracınızın üzerinde bulunan çizik eğer tırnağınıza takılacak kadar derinse hiç uğraşmayın çaresi pasta değildir. Düşünün bir çizik nasıl yok olur? Çiziğin yok olması demek çiziğin çevresinin çizik ile aynı seviyeye gelmesi demektir. Çünkü siz pasta işlemi sırasında çiziği doldurmuyorsunuz, çiziğin çevresini çiziğin derinliği ile eşitliyorsunuz. Eğer çizik tüm boya ve vernik tabakanızı yok edecek kadar derinse ve altında aracın astarını, veya sacını görüyorsanız bu çiziğin çevresini astara kadar kazıyarak(pasta) çiziği yok edebilirsiniz !!!!!

Kuş pisliği boya koruma olan bir arabada size sadece zaman kazandırır, asla sürekli bir koruma sağlamaz. Koruma olmayan bir arabada kuşun cinsine bağlı olarak boyaya zarar verme süresi 6 saat-2 gün iken koruma olan bir arabada bu süre 2 gün-5 gündür. Görür görmez üşenmeyin temizleyin. Önce pisliğin üzerine su döküp bir süre bekleyin, daha sonra bastırmadan dairesel hareketler ile biraz silin ve tekrar su dökün biraz daha silin çıkana kadar bu işleme böyle devam edin, asla fazla bastırmayın veya pisliği yaymayın. Acele ederseniz pislikçıkar çizik kalır.Metalik boyanın anlamı boyanın üzerinde vernik olmasıdır, yani aracınızın rengini veren boya tabakasının üzerinde ayrıca bir vernik tabakası vardır. Opak boyada ise vernik boyanın içine yedirilmiştir parlaklığını buradan alır. Evinizin parkeleri mobilyalardan masadan vs den çizildiğinde nasıl sistre yaptırıyorsunuz ve çizikler yok oluyor pasta işlemide budur. Hepinizin bildiği gibi bu işlem sırasında parkenizin üstünden bir katman alınır ve siz her yeri toz içerisinde bulursunuz (ki talaş formatındadır) Pasta sırasında da aynı işem aracınızda olur fakat su ile yapıdığından ortalık tozlanmaz su ile akıp gider, ama kuru yapılabilen bir işlem olsaydı işte o üst katman verniğinizin ortada toz gibi uçtuğunu görürdünüz. Metalik boyada bu işlem sırasında, aracınızın boyası beze, uygulama yapılan alete (Spiral makinesi) çıkmaz çünkü üzerindeki şeffaf vernik tabakasını inceltirsiniz ve boya katmanına ulaşmadan işlem biter, fakat verniğiniz incelmiş olur. Kılcal çizikler boyanızın değil verniğinizin üzerinde olurlar. Dikkat edilmesi gereken nokta tamam o zaman boyama bir şey olmuyor sürekli yaptırayım değildir, çünkü verniğiniz aracınızın boyasının ayrılmaz bir parçasıdır. Genelde Eski reno 9 lar ve tempalar üzerinde görmeye alışkın olduğumuz güneş yanığı olmuş, bayam soldu vs. problemeleri işte bu vernik tabakasının zamanla incelmesi ve bir süre sonra tamamen yok olmasıdır. Boyanızın parlaklığını bu vernik tabakası verir, eğer aracınıza her ufak çizikte pasta uygulatırsanız bir süre sonra gerçek boyanıza kadar verniği aldırırsınız ve geri dönüşü sadece tekrar aracın boyanmasıdır. Opak renklerde ise boyanızın çıktığını direk görürsünüz çünkü vernik tabakası yoktur.

Cilalama işlemi bir nevi boya korumadır, fakat boya koruma için kullanılan malzemeden daha niteliksiz bir malzemedir. Cilalama işleminden sonra aracınız parlar fakat bu parlama en fazla 1-2 ay olur. Cila aracın üzerinde fazla tutunamaz yıkama ve güneşin etkisi ile akar gider. Boya koruma ise araç üzerine daha çok yapışır ve kalitesine göre 1-2 yıl kadar dayanır.

Cila ya da boya koruma hiç bir şekilde aracınızın boyasına zarar vermez, pasta gibi boya üzerindeki katmanın alınması değil tam tersi boya üzerine katman ilave edilmesidir.

Forumda bir çok arkadaşın söylediği kendiniz yapın o kadar para vermeyin ise yanlıştır. Birincisi bu işlemler düzgün uygulama yapılan bir yerde özel aletler ile yapılır siz asla elinizle bu işlemi yapamazsınız, homojen olarak boyanıza yediremezsiniz, çok güzel yaptığını iddia eden arkadaşlar cilanızı kendiniz yapın sonra aracınızı güneşin altına çekin ve boyanızın üzerindeki dalgalı gölgeleri izleyin.

Aracınızın üzerinde bulunan çizik eğer tırnağınıza takılacak kadar derinse hiç uğraşmayın çaresi pasta değildir. Düşünün bir çizik nasıl yok olur? Çiziğin yok olması demek çiziğin çevresinin çizik ile aynı seviyeye gelmesi demektir. Çünkü siz pasta işlemi sırasında çiziği doldurmuyorsunuz, çiziğin çevresini çiziğin derinliği ile eşitliyorsunuz. Eğer çizik tüm boya ve vernik tabakanızı yok edecek kadar derinse ve altında aracın astarını, veya sacını görüyorsanız bu çiziğin çevresini astara kadar kazıyarak(pasta) çiziği yok edebilirsiniz !!!!!

Kuş pisliği boya koruma olan bir arabada size sadece zaman kazandırır, asla sürekli bir koruma sağlamaz. Koruma olmayan bir arabada kuşun cinsine bağlı olarak boyaya zarar verme süresi 6 saat-2 gün iken koruma olan bir arabada bu süre 2 gün-5 gündür. Görür görmez üşenmeyin temizleyin. Önce pisliğin üzerine su döküp bir süre bekleyin, daha sonra bastırmadan dairesel hareketler ile biraz silin ve tekrar su dökün biraz daha silin çıkana kadar bu işleme böyle devam edin, asla fazla bastırmayın veya pisliği yaymayın. Acele ederseniz pislikçıkar çizik kalır.

ARAÇ PERİYODİK BAKIMLARI

Periyodik Bakımlar: Günlük, haftalık, aylık bakım ve kontroller

üretici firma tarafından verilen kullanma kılavuzuna göre her araca belirli bir km veya süre dolunca bakım uygulanır. Periyodik bakım ve kontroller firmadan firmaya değişmekle beraber genellikle 10-15 bin km aralığında yapılır.
Yetkili servislerde uygulanan bakımların dışında; sürücünün kendi kendine yapması önerilen bazı kontroller de var. işte bunlardan birkaçı: Kaynakwh webhatti.com: Periyodik Bakımlar: Günlük, haftalık, aylık bakım ve kontroller

Günlük kontroller

Sabahları araca binmeden önce lastiklerin havasının kontrolü Aracın park edildiği yerde yağ veya sıvı izleri olup olmadığının kontrolü,

Kış mevsiminde donmuş olabileceği düşünülerek sileceklerin cama yapışıp yapışmadığının elle kontrolü,

Kontak açıldıktan sonra göstergede bulunan ikaz lambalarının kontrolü,

Yola çıkmadan önce ışıklandırma (farlar, sinyaller, fren lambaları vs.) kontrolü.

Haftalık kontroller

Sıvı seviyelerinin gözle kontrolü (radyatör genleşme kabı üzerindeki max işareti, silecek sıvısı),
Kaynakwh webhatti.com: Periyodik Bakımlar: Günlük, haftalık, aylık bakım ve kontroller
Motor yağ seviye kontrolü,

Hidrolik yağ seviye kontrolü,

üzellikle ağaç altına park edilen araçlarda, motor kaputunun, havalandırma mazgallarının yaprak ve yabancı maddelerden arındırılması ve su tahliye deliklerinin gerekirse temizlenmesi,

Silecek lastiklerinin ıslak bir bez ile temizlenmesi,

Aylık kontroller

Boya üzerinde çizik veya taş yaraları kontrolü (derin çiziklere servis müdahalesi gerekir),

Emniyet kemerlerinin nemli sabunlu bez ile tozdan arındırılması Yıkama esnasında özellikle jantların balata tozundan ve yabancı maddelerden arındırılması,

Araç üzerinde olabilecek sanayi artıkları, kuş pisliği veya ağaçlardan dökülen reçine türü yapışkan veya agresif çevre etkenlerinin temizlenmesi,

Yapılan km'ye göre lastiklerin detaylı gözle kontrolü (diş derinlikleri, yaralanma veya yarılma izleri),

Araç iç temizliği, var ise deri koltukların kullanım kitabında belirtildiği üzere temizliği,

Aracın yıkamadan yıkamaya aküsünün ve kapı yağlarının kontrolü
                                                     ARAÇ10.000 KM BAKIMINDA DEĞİŞEN   PARÇAL: Kendin sınırlandır
* balataları kontrol ettir birşey yoktur balata spreyi ile temizlenir
*far ayarı yaptırma dışarıda 5tl
*15binde bir yağ/filtresi, ve hava filtresi değişir. yağ tam sentetik(5-30) ise 15bin yarı sentetikse(10-40 castrol) 10.000km gider. polen filtresi değişir
*antifrizin öilçülür cam suyu eklenir                                    60.000KM  BAKIMI                                         :    fren balatalarının ,yağ-yağ filtresinin,şanzıman hidroliği eksilmiş gibi,klima bakımı ve gazının kontrolü ve bujilerin değişmesi gerekiyor ,trigel kayışı, eksentrik kayışı, fren hiroliği, devir daim pompası ,  polen fitresi, hava filitresi, benzin veya mazot filiresi araç öntakımınında herangi zarar görmüş parça olup olmadığını  öğrenmek için bakımcıya ön takımınızıda konturol etmesini isteyin zate büyük ihtimalle kendide  bunu yapacaktır                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                        

3 Şubat 2011 Perşembe

MODİFİYELİ TIRLAR


 






































MODİFİYELİ KAMYON VİDEOLARI

MODİFİYELİ KAMYONLAR

Türk işi kamyon modifiyeleri

Resimi büyültmek için tıklayın. Orjinal Boyut: 1600x1200

Resimi büyültmek için tıklayın. Orjinal Boyut: 1024x768
Kaynakwh webhatti.com: Modifiyeli kamyonlar
Resimi büyültmek için tıklayın. Orjinal Boyut: 1024x768

Resimi büyültmek için tıklayın. Orjinal Boyut: 1024x768


Resimi büyültmek için tıklayın. Orjinal Boyut: 1024x768


Resimi büyültmek için tıklayın. Orjinal Boyut: 1024x768


Resimi büyültmek için tıklayın. Orjinal Boyut: 1024x768

Resimi büyültmek için tıklayın. Orjinal Boyut: 800x600


Resimi büyültmek için tıklayın. Orjinal Boyut: 800x533




Resimi büyültmek için tıklayın. Orjinal Boyut: 800x533
Kaynakwh webhatti.com: Modifiyeli kamyonlar
Resimi büyültmek için tıklayın. Orjinal Boyut: 800x533



Resimi büyültmek için tıklayın. Orjinal Boyut: 1280x964

Maxicep.com - Türk işi kamyon modifiyeleri


Türk işi kamyon modifiyeleri

Türk işi kamyon modifiyeleri

Türk işi kamyon modifiyeleri

Türk işi kamyon modifiyeleri

Türk işi kamyon modifiyeleri

Türk işi kamyon modifiyeleri

Türk işi kamyon modifiyeleri

Türk işi kamyon modifiyeleri

Türk işi kamyon modifiyeleri
Türk işi kamyon modifiyeleri

Türk işi kamyon modifiyeleri

Türk işi kamyon modifiyeleri

Türk işi kamyon modifiyeleri

Türk işi kamyon modifiyeleri

Türk işi kamyon modifiyeleri

Türk işi kamyon modifiyeleri

Türk işi kamyon modifiyeleri

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More